środa, 22 kwietnia 2020

Breakout Room na niemieckim w edukacji zdalnej




Od ponad miesiąca trwa edukacja zdalna w Polsce. Nie ukrywam, że lekcje online to było dla mnie coś nowego. Nie bałam się nowych programów, bo to zawsze się jakoś ogarnie. Bardziej stresowało mnie czy szybkość Internetu będzie dobra, czy sprzęt nie odmówi posłuszeństwa. W szkole, W której pracuje każdy uczeń i nauczyciel ma IPada. Obawa, że uczniowie nie będą wiedzieć jak, co i dlaczego, w zasadzie nie istniała.

Mija miesiąc. Choć sprzęt czasem odmawia posłuszeństwa, ktoś nie może wejść na aplikacje, kogoś czasem wyrzuci z lekcji, to jednak stwierdzam, że u nas w szkole działa to naprawdę dobrze. Ba! Uczniowie nawet mówią, że lekcje ciekawsze niż w realu :p Poza tym mam wrażenie, ze są bardziej skupieni. Już nie ma kolegi obok, który zaczepia. Oczywiście zdarza się, że przyłapie się kogoś na oglądaniu YouTube na lekcji (nagle włączenie mikrofonu hieh hieh), jednak to sporadyczne przypadki.

Z uczniami łącze się przez aplikacje Webex. Niestety nie ma tam opcji pracy w grupach, parach. Zauważyłam, że uczniowie łakną kontaktu między sobą. A co jest lepsze do integracji zespołu jak nie Escape Room?

Korzystając z aplikacji Genially, gdzie jest sporo wzorów na „pokój zagadek”, stworzyłam Escape Room dla klasy 1 LO na podstawie podręcznika Welttour Deutsch 1- rozdział 5 Reisen um die Welt. Plan na lekcje jest taki, że dziele uczniów na grupy i wyznaczam lidera. Lider otwiera swój pokój i podaje pozostałym kod, a ja „chodzę” po pokojach i przyglądam się ich zmaganiom.


Breakout Room na Genially 

 Klik

Akcja rozgrywa się na lotnisku. Z powodu koronawirusa, odwołano wszystkie loty z USA do Polski. Uczeń musi wykonać 5 misji i zdobyć specjalny kod dla VIPów  na ostatni lot do kraju.

Treści:
- czas Futur I
- środki transportu i pogoda
- przyimki z biernikiem i celownikiem








Viel Spaß!

Dajcie znać w komentarzu czy się podoba!




6 komentarzy: