Program Adobe Firefly to wspaniałe narzędzie
do wzbudzenia kreatywności wśród uczniów!
We wcześniejszych wpisach możecie znaleźć informacje jak z niego korzystać!
Mam nadzieję, że spodobały się Wam pomysły na wykorzystanie Adobe Firefly na zajęciach języka niemieckiego! Jeśli macie jakieś inne pomysły, podzielcie się nimi w komentarzu!
Oto kilka przykładów jak możemy pracować z tym programem na lekcji języka niemieckiego!
1. OPIS UBRANIA
Pierwszym pomysłem jest odtworzenie stylizacji. Znajdujemy zdjęcie danego outfitu w Internecie, pokazujemy go uczniom, a oni muszą tak ułożyć taki opis, by zdjęcie było jak najbardziej podobne. Poniżej przykładowe prace uczniów I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego Leonarda Piwoni w Szczecinie.
Kolejnym przykładem jest znane nam zadanie czyli opis dnia, które możemy zrealizować w ciekawszy sposób np. prezentacji która będzie poparte zdjęciami wygenerowanej mi przed w przez sztuczną inteligencję.
III. GRAMATYKA Z WYOBRAŹNIĄ
Pisanie zdań z czasownikami nieregularnymi to jedno z nudniejszych zadań na lekcji. Ale
nie tym razem! Mamy do tego odpowiednie narzędzie! A co jeśli jej dać uczniom możliwość napisania najbardziej szalonych zdań które poprą obrazami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. Pisanie i odmiana czasowników nieregularnych to będzie
zdecydowanie przyjemniejsze zadanie i mnóstwo śmiechu!
IV. WAHRHEIT ODER LÜGEN?
Generujemy tutaj szalone zdjęcia i dosyć zwykłe, mieszamy je ze sobą. Jeden uczeń opisuje obrazek, pozostali zgadują czy to prawda czy kłamstwo. Zadanie dostarcza uczniom zawsze wiele zabawy, bo przecież kto uzna, że zdjęcie ziemniaka jedzącego ziemianki to prawda ?:)
V. KOMIKS
Możemy również wygenerować obraz z dymkami, tak jak w komiksie. Lecz tym razem, dymki wypełniają sami uczniowie! Zadanie świetnie nadaje się na rozgrzewkę językową i pracę w parach/grupach.
Agata Herlig- I Prywatne LO Leonarda Piwoni w Szczecinie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz